Білім сапасындағы айырмашылық пен ауыл мен қала оқушылары арасындағы білім беру мәселелері
Білім беру саласын тұрақты дамыту қорының директоры Данияр Тоқтарбаев ауыл мен қала мектептері арасындағы білім сапасындағы айырмашылықтарды талқылап, оның себептерін түсіндірді.
Тірек мектебі деген не?
2022 жылдан бастап жүзеге асып жатқан жобаның мақсаты — әр ауданға кем дегенде бір тірек мектебін құру. Тірек мектебі – ресурстық жағынан толықтай қамтылған, басқа мектептерге өз тәжірибесін ұсынып, білім беру үрдісін жақсартуға көмектесетін орталық болып табылады. Бұл мектептер 2-3 көрші мектеппен бірігіп, кешенді түрде жұмыс істеп, ресурстарын ортақ пайдалануға мүмкіндік береді.
«Тірек мектебі — бұл тек бір мектептің ғана емес, маңайындағы бірнеше мектептің дамуын қамтамасыз ететін жүйе. Бұл білім ошағы оқыту мен ресурстарды біріктіріп, жергілікті мектептерді көтеруге бағытталған», — дейді Данияр Тоқтарбаев.
200 тірек мектеп — білім сапасын арттырудың жолы
Қазақстанның әртүрлі өңірлерінде білім сапасын жақсартуды көздеген Білім беру саласын тұрақты дамыту қоры 200 тірек мектеп ашуды жоспарлап отыр. Бұл мақсатқа жету үшін мектептердің ресурстық және материалдық базасы нығайтылып, мұғалімдер арнайы біліктілік арттыру курстарынан өтеді.
«2022 жылы 17 мектептен бастадық. Алғашқы жылдары 62, биыл 56 мектепке қолдау көрсеттік. Ал келесі жылы бұл көрсеткіш 200-ге жетеді», — деп атап өтті қор жетекшісі.
Мектептердің сапалы білім беру мүмкіндіктерін арттыру үшін мұғалімдер Назарбаев зияткерлік мектептерінде арнайы курстардан өтіп, тәжірибе жинақтайды. Сонымен қатар, мектептердің материалдық-техникалық базасы жаңартылып, оқу құралдары мен жабдықтары қамтамасыз етіледі.
Мектепке жағдай жасау — білім сапасының негізі
Данияр Тоқтарбаев білім сапасын арттыру үшін алдымен мектептерге жағдай жасау қажет екенін айтты. Мектептер мен мұғалімдерге қажетті жағдайлар жасалмаса, сапалы білім беру мүмкін емес.
«Ауыл мектебін қала мектебімен теңестіру үшін, ең алдымен оған жағдай жасау керек. Мектепке жағдай жасалмай, білім сапасын талап ету әділ емес. Тек жағдай жасалғанда ғана нақты нәтиже болады», — деп түсіндірді қор басшысы.
**Ауыл мен қала оқушыларының білім сапасындағы айырмашылық**
Данияр Тоқтарбаев ауыл мен қала мектептеріндегі білім сапасындағы айырмашылыққа тоқталды. Оның айтуынша, ауыл баласының білім деңгейі қала оқушыларынан бірнеше сыныпқа артта қалып қойған.
«Ауыл баласы мен қала баласы арасында 6-7 сыныптарда білім айырмашылығы 1-2 сыныпқа дейін болады. Мысалы, ауылдың 6-7 сынып оқушысының білімі кейде қаланың 4-5 сынып оқушысының деңгейімен тең болуы мүмкін», — дейді ол.
Бұл жағдайдың басты себебі — ауыл мектептерінде білім беру үшін қажетті ресурстар мен жағдайлардың жоқтығы. Алайда, ауыл оқушылары арнайы білім ордаларында, мысалы, Назарбаев зияткерлік мектептерінде оқи бастаған кезде олар қала оқушыларымен деңгейлес болады. Себебі ауыл балаларының әлеуеті жоғары, тек оған жағдай жасалмаған.
Ауылдағы білім беру инфрақұрылымының әлсіздігі
Ауылдарда балалардың шығармашылық қабілеттерін дамытатын қосымша орталықтар, оқу сарайлары мен дайындық курстары жетіспейді. Тек мектеп қана олардың білімін жетілдіруге мүмкіндік береді. Сондықтан, ауыл мектептерін қала мектептерімен теңестіру ғана емес, олардың деңгейін көтеру маңызды.
«Ауылдың мектептері қала мектептерінен кем емес. Бірақ ауылда балалардың 40 пайызы білім алып жатқандықтан, осы уақыттан бастап оларға қолайлы жағдай жасауымыз керек. Ауыл ұстаздары қала ұстаздарымен деңгейлес, бірақ жағдай жасау мәселесі қиындау. Қала мектептерімен тең дәрежеде жұмыс істеу үшін ауыл мектептеріне интернет, құрал-саймандар мен қажетті жағдайлар керек», — дейді Тоқтарбаев.
Қорытынды: Жағдайды жақсарту — болашаққа инвестиция
Данияр Тоқтарбаев ауыл мектептерінің білім сапасын арттыру үшін ең алдымен ұстаздар мен оқушыларға жағдай жасау қажеттігін айтып, бұл бағыттағы жұмыстардың болашаққа үлкен әсер ететінін атап өтті. Жаңа жобалар мен тірек мектептерінің дамуы — Қазақстанның әрбір оқушысына сапалы білім берудің маңызды қадамы.